FitKaméleon special edition

by - 11:04

Az új év&újrakezdés egészséges életmód szempontjából egyelőre nagyon bejött: múlt vasárnap kiszúrtam magamnak ezt a challenge-et, és 4.-től próbálgatom is szorgalmasan a napi egy új egészséges szokást, mellette pedig visszatértem ahhoz, ami egyszer már bevált:
- Kalóriabázis (a hét elején még nagyon haldoklott az oldal, de most már újra normális)
- 1450 kalória/nap (73g fehérje/181g szénhidrát/48g zsír; nem tökéletes arányok, de a fehérjét általában túllépem, a szénhidrát pedig nem gyakran megy 170g felé, de ezen majd később még finomítani akarok...)
- minimális édesség
- napi 5 étkezés
- mozgás (zumba)
... és most is működik, (eddig 6 nap alatt mínusz 8 dkg, jee!).
Nem zártam ki teljesen az édességeket, és néha, amikor éppen nem tudok egészséges és az értékeket nem felborító kajához hozzájutni, akkor nagyon éhes tudok lenni, de alapvetően működik a rendszer. Rengeteg vizet iszok (éljen a 1.5l-es kancsó a munkahelyen), és tudatosabban eszek (jobban kiélvezem a finomságok ízét, odafigyelek, stresszhelyzetben nem támadom le a csokiautomatát). Ami összetartja az egészet, az pedig a makacs elhatározás (volt már, hogy esténként szemezett velem a szülinapomra kapott marcipán, és túl fáradtnak éreztem magam a mozgáshoz, de eddig még mindig sikerült betartanom a saját szabályaimat, és ez elképesztően jó érzés). Nem az "x dátumra x kilóval kevesebbnek kell lennem", nem az "úristen, hogy nézek ki, ez nagyon gáz", hanem az, hogy eldöntöttem, hogy változtatok, és ehhez tartom magam, utána pedig büszke vagyok magamra az önfegyelem miatt. Így egy csomó olyasmi, ami korábban nem ment (pl. nem eltüntetni egyben egy felbontott tábla csokit), meglepően könnyűvé vált.
Nagyon-nagyon remélem, hogy ez nem csak egy párnapos csoda, annyira szeretném hosszabb távon is folytatni a dolgot...

You May Also Like

0 megjegyzés