{Vigyázz! Kész! Posztolj!}- 4 dolog a stresszről

by - 18:43

A VKP legújabb témája a stresszkezelés- nagyon stílusosan egy stresszes és fárasztó nap után megpróbálok 4 pontban, legalább egy kicsit összeszedetten írni erről pár gondolatot.

1. Jó vagyok benne- a stresszelésben inkább, a stresszkezelés mikor hogy sikerül. Jó a fantáziám, könnyen beleélem magam szinte mindenbe, nagyon rá tudok hangolódni a pozitív és negatív érzelmekre is, aminek vannak előnyei, de az is hozzátartozik, hogy indokolatlan és valószínűtlen (vagy kívülről annak tűnő) dolgokon is szét tudom magam aggódni, nincs szükség valós problémára ahhoz, hogy alkossak magamnak. Vannak azok az időszakok, amikor éjszaka többször is felébredek egy munkahelyi probléma miatt (vagy Excel-táblázatokkal meg NAV-bejelentésekkel álmodok), és vannak olyanok is, amikor hiába rengeteg a munka és szűk a határidő, simán megoldom.
2. Hozzám tartozik- sokáig tartott megtanulni, de teljesen mindegy, hányszor hallgatom végig előtte az "úgyse lesz semmi gond", utána a "látod, megoldódott" mondatokat, a stresszfaktorhoz ezek általában csak hozzáadnak. Inkább megpróbálok együtt élni vele, csökkentve az okozott károkat, de nem számítok rá, hogy egyik napról a másikra teljesen lazán fogok állni a dolgokhoz- nem túl valószínű, hogy megtörténik, és nem hiányzik, hogy dühös legyek magamra, amiért már megint nem jól kezelem a helyzetet.
3. Tapasztalat- biztos sokan vannak még így vele, de ahogy dolgozni kezdtem, hirtelen a kezelhetőről a végtelenig kúszott a napi stresszhelyzetek száma. Igen, több szempontból is mélyvíz volt az első munkahelyem, de ezzel együtt is ijesztő volt, hogy hány napot végig tudtam csinálni állandó feszültségben, úgy, hogy egy pohár vízért se mentem ki, amíg kész nem volt az adott feladat... csak hogy jöjjön a következő. Idővel viszont, ahogy már nem hatott minden annyira újdonságnak, megtanultam jobban tartani a távolságot, és beépíteni a napomba azokat a szüneteket és kötelező elemeket (két kávészünet, legalább 2*1.5 liter víz, ebéd kötelező jelleggel), amiket a legnagyobb vészhelyzet és kapkodás és káosz esetén se vagyok hajlandó feladni.
4. Technikák- szeretek kísérletezni és új technikákat tesztelni, szoktam relaxálni, ha nem is mindennap, a Grand Canyon-t is képzeltem már el, amikor éreztem, hogy nagyon beleragadok egy stresszhelyzetbe, volt már, hogy lecseréltem a napi két tejeskávémat napi két zöld teára; igyekszem nap elején listát írni a feladataimról, és lépésről lépésre haladni, hogy egyszerre csak egyvalamin aggódjak, ne mindenen... néha használnak, néha nem.  Ami rettenetesen bevált, a leghúzósabb időszakban is, az a sport: hiába volt kaotikus napom, ha utána elmehettem futni vagy edzőterembe, jól aludtam, és másnap tele voltam energiával.

A többiek bejegyzéseit ebben a témában itt olvashatjátok:

You May Also Like

0 megjegyzés